dinsdag 25 maart 2014

De snelheid van een 45km wagentje

Gisteren mooi weer op weg naar huis. Lekker doortrappen. Naar aanleiding van de berichten her en der op de blogs probeer ik tegenwoordig een wat hogere trapfrequentie aan te houden. Mijn ideaal lijkt zo tussen de 80 en 90 te zitten. Zat op weg naar huis lekker op de 43+km/uur volgens de teller.

Zie ik in mijn spiegel langzaam z'n 45km auto aan komen. Denk, iets versnellen, kan ik misschien mee rijden. Heb ze wel eens vaker gevolgd en dan gaat het best lekker met een snelheid van 47 of 48.
Moest nu toch wel behoorlijk versnellen, maar wist mijn snelheid toch gelijk te krijgen. Eenmaal het tempo goed vast hebbende toch eens op de teller gekeken en die stond intussen boven de 56km/uur. Dat is toch wel ruim sneller dan 45? Zat intussen in het grootste verzet, maar heb mijn trapfrequentie niet geteld.
Toch heb ik de snelheid vast kunnen houden totdat we uiteindelijk de bebouwde kom binnen reden. De auto iets de snelheid er uithaalde en uiteindelijk links af wilde. Daar moest die toen wachten op mij want daar fietste ik nog altijd op het fietspad.

Mooi snel thuis met z'n rit, maar ik merkte wel dat ik flink doorgereden was.

RJ.

2 opmerkingen:

  1. ja het zijn net scooters... rijden altijd sneller dan mogen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb er in Nederland jaren geleden eens eentje voor me gehad op een autoweg, in het donker dus zag eerst niet dat het een 45 km auto was. Het ding reed 70 km/u!!!
    Hoezo 45 km auto?

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen